در حال بارگذاری ...
در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان

نمایش «بر پهنه دریا »  به صحنه می‌رود

نمایش «بر پهنه دریا» به نویسندگی اسلاومیر مروژک و کارگردانی ایمان جمشیدیان در هفدهم تیر ماه نود و شش در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه رفت . این نمایش به مدت ۱۵ روز در صحنه تالار فرشچیان اجرا می‌شود.

به گزارش تئاتر اصفهان، ایمان جمشیدیان کارگردان اصفهانی که شروع فعالیت خود را در زمینه تئاتر از سال 1390 آغاز کرده در رابطه با موضوع نمایش " بر پهنه دریا " می گوید : گندهه ( زنی است قوی هیکل  که همیشه در ظاهر یک اشراف زاده زورگو عمل می کند)، متوسطه (قد و قواره ی کاملا متوسط دارد ، وی از رذل ترین ادم های فرصت طلب است و در بیشتر مواقع به جانب قدرت مندان و زورگویان می گراید تا در پناه وجیره خوار آنها باشد )و کوچیکه(اندامی کوچک دارد وسخت هم ضعیف است وترسو.اما استعداد عجیب و زیرکی او بهترین ابزار برای دفاع از خود است)  که بر قایقی سرگردان هستند.

از فرط گرسنگی و اتمام آذوقه تصمیم می گیرند بنا بر قرعه یکی را از بین خودشان بخورند. قرعه به نام کوچکتر می افتد و در نهایت گندهه با تبانی متوسطه با خدعه او را راضی می‌کنند تا خورده شود تا برای بشریت مفید واقع شود. در حین نمایش هرچند با ورود پستچی و پیشخدمت مخصوص نقشه های گندهه خراب می شود اما باز بازورگویی آنها را از خود دور می‌کند .

 

کارگردان نمایش همچنین در باره سبک و شیوه اجرایی این اثر افزود: نمایش از سبک گروتسک پیروی می‌کند وبازیگران در زورقی ایفای نقش می‌کنند که نمادی از کشتی است و به شیوه بلک باکس اجرا می‌شود.

 

یاسمین صغادی، رویا عیدی وند، فرشته احمدی وایمان جمشیدیان از جمله هنرمندانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
همچنین علیرضا شمس، سروش سلیمانی، غزاله مظفری، الهه فخاری از دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند. 

 

نمایش " بر پهنه دریا " از تاریخ 17 تیرماه  لغایت 31 تیرماه 1396 هر شب ساعت 20:45 دقیقه در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در خیابان توحید به روی صحنه می‌رود . 
 




نظرات کاربران